Muntanyes, pancakes i glaciars

Havíem deixat el capítol anterior amb una excursió pendent al Tasman Glacier per veure el Mount Cook des de l’altre costat. Però de camí al càmping on suposadament havíem de dormir aquella nit, la Mònica va consultar el Metservice, servei meteorològic de NZ i la nostra bíblia dels darrers dies, i vam veure que pel dia següent tindríem sol a l’Arthur’s Pass. Aquest és un pas de muntanya que permet anar a la costa oest travessant els alps i que val la pena fer en un dia assolellat. Així que no ens ho vam pensar dues vegades i vam tirar milles fins a Geraldine, un poble en el mig del no-res, per tal de guanyar temps per l’endemà.

Allà el propietari del càmping, només arribar, ja ens va advertir que per la nit gelaria i que anéssim en compte al matí següent per no relliscar. Així que a banda de fer unes partidetes al billar, aquella nit ens vam congelar una mica a dins la Mic-Van. A l’endemà, als lavabos, una dona va preguntar a la Mònica si nosaltres érem els valents que havíem dormit en aquella furgo marró que hi havia aparcada allà fora. El César pensa que no va ser per tant. 😉

Un cop a la carretera, les vistes de les muntanyes eren simplement espectaculars. Ens vam aturar un munt de vegades, perquè a cada revolt hi havia una foto maca.

DSCN2571DSCN2574DSCN2589DSCN2585

Vam aprofitar el pícnic site del pas per fer un aperitiu (cerveseta, patates, paté i formatge amb torradetes) i després d’agafar forces, vam continuar fins a Greymouth, on volíem dormir aquella nit. A uns 40 km al nord està Punakaiki, un petit poble on es poden veure els Pancake Rocks. Són unes formacions calcàries que semblen crêpes apilades unes sobre les altres. Com encara quedaven unes hores de sol, cap allà vam anar.

DSCN2600DSCN2643DSCN2612DSCN2611

I per arrodonir el cap de setmana, tot i que de sol ja no en feia però almenys no plovia, vam pensar que era el moment d’anar als glaciars. A la costa oest de l’illa sud es dóna un fet curiós: anant per la carretera, pràcticament tens a la mateixa distància la platja cap a un cantó i els glaciars cap a l’altre. La serralada dels Alps a l’alçada de Franz Josef Glacier i Fox Glacier està a uns 30 km del mar.

DSCN2650DSCN2683DSCN2663DSCN2671

Per gaudir dels glaciars hi ha diverses opcions, que són les mateixes pel Franz Josef que pel Fox. Pots fer Heli-hike o sigui pujar en helicòpter fins dalt del glaciar i allà fer una caminada (uns 250 € per cap); es pot fer un vol escènic; pots contractar una caminada pel glaciar, caminant per sobre del gel a la part baixa o senzillament anar pel teu compte per un camí que en una hora et porta davant del glaciar (gratuït).

DSCN2690DSCN2696DSCN2710DSCN2723

Per acabar el dia ens vam apropar al llac Matheson, a 6 km del poble Fox Glacier. Aquest llac és famós per reflectir a les seves aigües les muntanyes Cook i Tasman. Ja era tard i no hi havia gaire llum, però tot i això vam poder gaudir d’un bon mirall.

La propera parada? El Metservice dirà…