Perth i voltants

Dimarts vam agafar l’avió Sydney-Perth. I perquè us feu una idea de les distàncies en aquest país, només us direm que el vol va durar gairebé 5 hores, és a dir, una mica més que volar de Barcelona a Moscú. Com ja us vam dir, vam canviar de costa per un tema de preus de les furgonetes, i això ens ha anat molt bé, perquè aquesta zona del país promet, i molt.

Perth és la quarta ciutat més gran d’Austràlia, amb 1,7 milions d’habitants, i està una mica aïllada de les altres grans ciutats del país (Sydney, Melbourne i Brisbane; totes a la costa est). La seva situació geogràfica també és curiosa: és un port important, però sense sortida al mar, ja que la ciutat està en l’estuari del riu Swan.

Nosaltres només vam passar-hi un dia; suficient per recórrer una mica els carrers del centre. Crida l’atenció el contrast entre els 4 gratacels que hi ha, i els edificis baixos dels carrers principals, al voltant de la zona peatonal comercial.

DSCN4627DSCN4629DSCN4681DSCN4687

Evidentment, també ens vam apropar al port, des d’on surten nombroses tours i algun ferri. Des d’allà es tenen bones vistes del Bell Tower, un edifici que es va construir per commemorar el nou mil·lenni i que va ser força polèmic perquè va costar una morterada. Dins la torre hi ha un conjunt de 18 campanes, un dels més grans del món i amb campanes de valor històric portades de Londres.

I com no podia ser d’una altra manera, Perth també compta amb una gran zona verda: el Kings Park, que amb els seus 4 quilòmetres quadrats, és més gran que el Central Park de New York. Vam fer-hi una passejada a mig matí i vam comprovar que en aquesta costa, el tema “culte al cos” també està present. Era dimecres cap al migdia, i allò era ple de gent fent esport. El parc és molt gran, està perfectament cuidat i a més té unes bones vistes de Perth, des del mirador Mount Eliza.

DSCN4645DSCN4630DSCN4672

DSCN4733I la lògica diu que si havíem de recollir la furgo de lloguer a Perth dos dies més tard, havíem de buscar allotjament a la ciutat. Però com ja us explicarem en el proper post, el couchsurfing té aquestes coses i vam acabar a Rockingham, 50km més al sud. Allà ens hi esperava la Jennifer, amb les seves filles Charleah i Jamaica.

La veritat és que no podíem haver fet millor elecció, perquè aquesta zona de la costa sud de Perth és preciosa, i segurament no hi haguéssim anat si no fos pel couchsurfing. El dia que vam passar amb la Jennifer i la Charleah, ens van portar a veure un parell de platges just davant de Penguin Island, amb unes aigües que pel que es veu, per aquesta costa són del més habitual.

DSCN4709DSCN4702DSCN4716DSCN4704

Ha estat una llàstima arribar al juliol, perquè aquest mes i a l’agost, Penguin Island està “tancada” als turistes, ja que són els mesos de cria de la colònia dels blue little penguins. Així que ens hem hagut de conformar amb les vistes de l’illa des de la costa.

DSCN4719DSCN4705DSCN4731DSCN4726

Ja queda menys per agafar la furgoneta i començar el road trip per la costa oest australiana!!