A la recerca de la MIC-VAN

La sortida de les illes Fiji va ser, si més no, estressant. Quan vam arribar a l’aeroport de Nadi disposats a fer el check-in, la noia del taulell ens va indicar amablement que sense vol de sortida de Nova Zelanda, no ens deixaven volar a Auckland. No tan amablement ens va indicar que això ho hauríem d’haver mirat quan planejàvem la nostra ruta. Resultat: teníem una hora i mitja per comprar un vol de sortida de NZ. I aquí és on van començar els problemes. L’agència de viatges era tancada perquè era molt d’hora, i l’internet de la terminal no funcionava. Després de moltes corredisses, alguna que altra llagrimeta de la Mònica i gràcies a que el vol va sortir amb mitja hora de retard, vam poder comprar un vol d’Auckland a Singapur (evidentment, ens vam assegurar que fos full-refundable, és a dir, que el pots cancel·lar i et tornen tots els diners).

DSCN0005En arribar a l’aeroport d’Auckland i abans d’anar cap al centre, ens vam estar una bona estona arreplegant tots els fulletons informatius, mapes, etc que hi ha a la disposició dels viatgers (tot gratuït!!). Vam sortir d’allà ben carregats d’informació sobre l’illa nord i la sud. En aquest país no necessites cap Lonely Planet!!

A Nova Zelanda no sabem quant de temps hi estarem, però segons els nostre càlculs, s’aproparà més als dos mesos que no a un. Per això, ens vam plantejar comprar una furgoneta, que a més de servir-nos com a transport, ens permetés dormir a dins i estalviar en allotjament. La part positiva era que sortia més econòmic que llogar un cotxe tant de temps i dormir en hostels o motels. La part negativa és que hem arribat a NZ a finals de la tardor i les temperatures a les nits, sobretot a l’illa sud, són bastant baixes. I finalment, la part positiva i negativa a la vegada és que estem en temporada baixa i els preus de les vans estan pel terra (la mateixa van pot arribar a costar 1000-1500 NZ$ menys que en temporada alta). Clar que nosaltres, quan la intentem vendre, estarem en temporada baixíssima, i som conscients que serà difícil vendre-la i que hi perdrem diners. Tot i així, encara ens sortirà més a compte que llogar un cotxe.

DSCN0001D’Auckland pràcticament no hem vist res. Hem estat els tres primers dies buscant furgonetes, contactant amb gent i negociant preus, i només ens hem acostat al centre, perquè era ell lloc on quedàvem amb els venedors. Així que només hem fet 4 fotos del centre. El que sí ens ha quedat clar, és que estiguis on estiguis, pots veure la Sky Tower, la torre de telecomunicacions i difusió de la radio i televisió neozelandesa, que amb els seus 328 metres d’alçada, fins fa dos anys era l’edifici més alt de l’hemisferi sud.

Hem contactat amb 7 persones pel tema de la van, però finalment n’hem vist 4. Per trobar-les, hem fet servir 2 webs: gumtree i backpackerboard. I hem vist que la majoria de gent que es passa uns mesos viatjant i vivint per aquí són alemanys. Tots els anuncis ofereixen vehicles d’uns 20 anys, amb més de 250.000 km i més o menys atrotinats depenent de qui els ha fet servir. Les diferències són: diesel o benzina, automàtic o manual, més o menys equipament de càmping, més o menys espai interior en funció del model i evidentment el preu. De totes les vans que vam veure no n’hi havia cap “perfecta”, però com tampoc volíem eternitzar la nostra estada a Auckland, al final ens vam decidir per una Nissan Largo automàtica, benzina i bastant ben equipada. Així que aquí teniu la MIC-VAN: